En son konular
Giriş yap
Istatistikler
Toplam 711 kayıtlı kullanıcımız varSon kaydolan kullanıcımız: Morgonrad
Kullanıcılarımız toplam 21397 mesaj attılar bunda 1915 konu
Twitter
25. Kare Gerçeği !!!!!
+2
Ultray
Lord of Fire
6 posters
Sonic Home Party™ :: Genel :: Çöplük
1 sayfadaki 1 sayfası
25. Kare Gerçeği !!!!!
Reklamlarla ilgilenen biri olarak, sunulan reklamların arkasında başka mesajlar olabileceğine inananlardanım!!
Bir markanın hafızamıza kazınmasının tesadüflere yada ürünü çok beğenmemize bağlı olduğuna çoğunlukla inanmıyorum.
Bu yüzden de bugün, reklamların arkasına gizlenen bu beyin yıkama metotları üzerine kafa yormak istiyorum…
Yaptığım araştırmalar bir görüntünün 25 kareden oluştuğunu ve gözümüzün saniyede 24 kare algıladığını gösteriyor.
Yani biz bir görüntüye bakarken ilk saniyede 24 kare görüyoruz.
25. kare ise görünmüyor sadece beynimize yazılıyor. Bu sistemin adı 25. Kare…
Bu sistem, televizyon yayınların da kullanarak insanın bilinçaltına belirli bir sloganı yerleştirmek için kullanılıyor.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Özellikle
Rus TV'leri tarafından yaygın olarak kullanılan ve hükümetin de
mücadele başlattığı bu sistemle beyin yıkamak çok mümkün!
Rusya
ile ilgili kaynaklarına göre, TV'lerde yayımlanan her üç filmden
birinde, 25'inci kare şeklinde, promosyon amaçlı bir slogan veya reklam
yer alabiliyor.
Bu slogan veya reklamlar, "başka kanal izleme"
şeklindeki anonslardan, film karelerine eklenen gizli reklamlardan,
hafıza uyarıcılara, zorunluluk duyguları gibi etkenlerden, siyasi
amaçları hedefleyen sloganlara kadar geniş bir yelpazeyi kapsıyor.
Şöyle düşünün….
Mesela
siz herhangi bir çizgi film izliyorsunuz. Ve adamlar o çizgi filmin
25. Karesine "Coca Cola İç" yazısı koyuyorlar, bilinç altı mesajı
kapıyor ve canınız cola çekmeye başlıyor....
Mantıksız görünse de…
Yapılan araştırmalar sonunda, bu yöntem uygulandığında Cola satışlarının arttığı gözlenmiş… [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Hatta
Rus hükümeti "25'inci kare"yi saptamak üzere özel bir detektör dahi
geliştirmiş. Bu cihaz ile tüm TV kanallarının sürekli kontrolü
sağlanıyormuş.
Mesela bu fotoğrafa baktığınız zaman, bir plaj
görüntüsü görürsünüz. Ama kareler üst üste bindiğinde farklı renk
tonlamasına girildiğinde ortaya garip şeyler çıkabiliyor. Dikkatlice
bakarsanız neredeyse bir porno film görüntüsü olduğunu anlarsınız. Bu
fotoğraf cinsel içerikli bir mesaj aslında.
Tıpkı bu cola fotoğrafı gibi…
Bu sistem ilk olarak 1957 yılında market araştırmacısı james vicary tarafından kullanılmış.
james
vicary, takistoskop ile filmdeki görüntülerin arasına “coca cola iç”
“patlamış mısır ye” şeklinde mesajlar yerleştirmiş. Bu mesajlar
saniyenin 1/3000 kadar bir sürede görünüyor, ve her 5 saniyede bir
tekrarlanıyormuş.
Bu f[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]ilmin ardından New jersey’deki cola ve patlamış mısır satışlarının % 18 ile % 57 arasında arttığı gözlemlenmiş.
Aynı sistem, afişlerde de gizlenebiliyor.
Reklâm konusunda tüketicilere
danışıldığında reklâmın üzerlerinde bıraktığı etkiler için şunları
söylemişler; “doyuma ulaşma”, “seks düşkünlüğü”, “heyecanlanma”,
“romantizm” ve “duyguları okşayıcı”.
Gilbey’s in yapmış olduğu reklâm çalışması sonucunda 1,5 milyon dolarlık satış yaptığı tespit edilmiş.
Gözümüz bunu ayırt edemeyebilir ancak bilinçaltımız bu reklâmda erkek üstünlüğünü ve ürüne yönelimi ön plana çıkartır.
Çocukların o yıllardaki kişilik özellikleri kimseye minnet duymama, bağımsız yaşama ve hesap[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
vermeme psikolojisine yönelik. akıllıca düşünen reklâmcılar reklâm
filmini hazırlarken bu stratejiyi göz önünde bulundurmuşlar ve gençlere
ulaşmada uygun ikonu aramaya koyulmuşlar. doğru ikonu bulduklarında ise
ortaya şöyle bir reklâm filmi çıkmıştır. reklâm filmi güneşin batışına
doğru giden yalnız bir kovboydur.
Bu reklâm o zamanın ünlü
çizgi filmi red kid’i hatırlatıyor. Red kid’de minnet edileceği zaman
ortadan kaybolan ve gün batımına doğru giden yalnız bir kovboy.
Gençlerin bilinçaltına gönderilen bu mesaj ile Marlbora’nın satışları
ciddi oranda artmış daha sonra da zaten kampanya da kullanılan kovboy,
marlbora’nın simgesi haline gelmiştir.
Yukarıda yazdığım her
şeyi ben de yeni öğrendim. Aslında 25. kare ile ilgili az da olsa fikrim
vardı ancak bu örnekleri bilmiyordum.
Görsellere de bakınca insan
gerçekten inanamıyor.Sonuç olarak sadece reklam kampanyaları değil, kötü
düşünceler de empoze edilebiliyor yada tam tersi.
Aslında bu hipnozun çaktırmadan uygulanması belki de. Özellikle çizgi filmlerde uygulanması yada hedef kitlesinin çocuklar ve gençler olması da ayrıca ürkütücü.
alıntıdır.
Ben diyorumki bu yazılanlar ürkütücü olmakla beraber çok da ilginç 25. kare
olumsuzluklarının farkına varan her insan aynı zamanda 25 kareyi nasıl
faydalı bir şekilde kullanırız bunu düşünmeli sexi değil çalışmayı
gönderelim bilinç altımız
Bir markanın hafızamıza kazınmasının tesadüflere yada ürünü çok beğenmemize bağlı olduğuna çoğunlukla inanmıyorum.
Bu yüzden de bugün, reklamların arkasına gizlenen bu beyin yıkama metotları üzerine kafa yormak istiyorum…
Yaptığım araştırmalar bir görüntünün 25 kareden oluştuğunu ve gözümüzün saniyede 24 kare algıladığını gösteriyor.
Yani biz bir görüntüye bakarken ilk saniyede 24 kare görüyoruz.
25. kare ise görünmüyor sadece beynimize yazılıyor. Bu sistemin adı 25. Kare…
Bu sistem, televizyon yayınların da kullanarak insanın bilinçaltına belirli bir sloganı yerleştirmek için kullanılıyor.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Özellikle
Rus TV'leri tarafından yaygın olarak kullanılan ve hükümetin de
mücadele başlattığı bu sistemle beyin yıkamak çok mümkün!
Rusya
ile ilgili kaynaklarına göre, TV'lerde yayımlanan her üç filmden
birinde, 25'inci kare şeklinde, promosyon amaçlı bir slogan veya reklam
yer alabiliyor.
Bu slogan veya reklamlar, "başka kanal izleme"
şeklindeki anonslardan, film karelerine eklenen gizli reklamlardan,
hafıza uyarıcılara, zorunluluk duyguları gibi etkenlerden, siyasi
amaçları hedefleyen sloganlara kadar geniş bir yelpazeyi kapsıyor.
Şöyle düşünün….
Mesela
siz herhangi bir çizgi film izliyorsunuz. Ve adamlar o çizgi filmin
25. Karesine "Coca Cola İç" yazısı koyuyorlar, bilinç altı mesajı
kapıyor ve canınız cola çekmeye başlıyor....
Mantıksız görünse de…
Yapılan araştırmalar sonunda, bu yöntem uygulandığında Cola satışlarının arttığı gözlenmiş… [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Hatta
Rus hükümeti "25'inci kare"yi saptamak üzere özel bir detektör dahi
geliştirmiş. Bu cihaz ile tüm TV kanallarının sürekli kontrolü
sağlanıyormuş.
Mesela bu fotoğrafa baktığınız zaman, bir plaj
görüntüsü görürsünüz. Ama kareler üst üste bindiğinde farklı renk
tonlamasına girildiğinde ortaya garip şeyler çıkabiliyor. Dikkatlice
bakarsanız neredeyse bir porno film görüntüsü olduğunu anlarsınız. Bu
fotoğraf cinsel içerikli bir mesaj aslında.
Tıpkı bu cola fotoğrafı gibi…
Bu sistem ilk olarak 1957 yılında market araştırmacısı james vicary tarafından kullanılmış.
james
vicary, takistoskop ile filmdeki görüntülerin arasına “coca cola iç”
“patlamış mısır ye” şeklinde mesajlar yerleştirmiş. Bu mesajlar
saniyenin 1/3000 kadar bir sürede görünüyor, ve her 5 saniyede bir
tekrarlanıyormuş.
Bu f[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]ilmin ardından New jersey’deki cola ve patlamış mısır satışlarının % 18 ile % 57 arasında arttığı gözlemlenmiş.
Aynı sistem, afişlerde de gizlenebiliyor.
- 5 temmuz 1971 tarihinde
yayınlanan time dergisinin arka kapağında yer alan gilbey’s london dry
gin reklâmında bulunan bardaktaki buzların üzerinde “sex” yazmakta.
Reklâm konusunda tüketicilere
danışıldığında reklâmın üzerlerinde bıraktığı etkiler için şunları
söylemişler; “doyuma ulaşma”, “seks düşkünlüğü”, “heyecanlanma”,
“romantizm” ve “duyguları okşayıcı”.
Gilbey’s in yapmış olduğu reklâm çalışması sonucunda 1,5 milyon dolarlık satış yaptığı tespit edilmiş.
- Kaddafi’yi kapak yapan time dergisi, gözün fovea hareketlerinin görebileceği bir şekilde kill(öldür) mesajını kapağa saklamış.
- Yıllar önce yapılan bir
coca-cola afişinde yer alan görüntüde ise buzların arasına saklanmış
bir erkek, cinsel organı ve ona yönelen bir erkek çocuk saklanmış. - Bir sigara markasının
afişinde yapılan çalışmada, bir bayana sarılan erkek figürü kullanılmış
ancak ayrıntılar detaylarda saklanmış. Erkek kadının beline sarılmış
bir şekilde resmedilmiş ama resim dikkatli incelendiğinde erkelerin
hâkimiyetini gösteren erkek cinsel organı kadının sırtına saklanmış.
Gözümüz bunu ayırt edemeyebilir ancak bilinçaltımız bu reklâmda erkek üstünlüğünü ve ürüne yönelimi ön plana çıkartır.
- Camel, Smooth character
adındaki reklâm kampanyasıyla 1990’lı yıllarda sigara içmeye başlayan
gençler arasında tercih edilme oranını bir buçuk yıl gibi kısa bir
sürede %32’ye çıkarmayı başarmış. Camel’ın bilinçaltı reklâmı en iyi
uygulayan firmalardan birisi olduğu söyleniyor. Reklâmda yer alan deve
figürlerinin her biri cinsellik çağırışımı olan, pek çok farklı kılığa
sokulmuş. - Marlbora’nın 1975
yılında satışlarını düşmesi üzerine yeni bir reklâm kapmayası üzerinde
fikir birliğinde bulunan reklâmcılar, hedef kitlelerini değiştirerek
geleceğin içicilerine yönelik bir kampanya hazırlamışlar. Reklâm o
yılların on iki, on üç ve on dörtlü yaşlarda bulunan gençlere hitaben
yapılmış.
Çocukların o yıllardaki kişilik özellikleri kimseye minnet duymama, bağımsız yaşama ve hesap[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
vermeme psikolojisine yönelik. akıllıca düşünen reklâmcılar reklâm
filmini hazırlarken bu stratejiyi göz önünde bulundurmuşlar ve gençlere
ulaşmada uygun ikonu aramaya koyulmuşlar. doğru ikonu bulduklarında ise
ortaya şöyle bir reklâm filmi çıkmıştır. reklâm filmi güneşin batışına
doğru giden yalnız bir kovboydur.
Bu reklâm o zamanın ünlü
çizgi filmi red kid’i hatırlatıyor. Red kid’de minnet edileceği zaman
ortadan kaybolan ve gün batımına doğru giden yalnız bir kovboy.
Gençlerin bilinçaltına gönderilen bu mesaj ile Marlbora’nın satışları
ciddi oranda artmış daha sonra da zaten kampanya da kullanılan kovboy,
marlbora’nın simgesi haline gelmiştir.
Yukarıda yazdığım her
şeyi ben de yeni öğrendim. Aslında 25. kare ile ilgili az da olsa fikrim
vardı ancak bu örnekleri bilmiyordum.
Görsellere de bakınca insan
gerçekten inanamıyor.Sonuç olarak sadece reklam kampanyaları değil, kötü
düşünceler de empoze edilebiliyor yada tam tersi.
Aslında bu hipnozun çaktırmadan uygulanması belki de. Özellikle çizgi filmlerde uygulanması yada hedef kitlesinin çocuklar ve gençler olması da ayrıca ürkütücü.
alıntıdır.
Ben diyorumki bu yazılanlar ürkütücü olmakla beraber çok da ilginç 25. kare
olumsuzluklarının farkına varan her insan aynı zamanda 25 kareyi nasıl
faydalı bir şekilde kullanırız bunu düşünmeli sexi değil çalışmayı
gönderelim bilinç altımız
Lord of Fire- 7 World Rings (Impossible Power)
-
Mesaj Sayısı : 1579
Yaş : 27
Konum : İstanbul
İsminiz : Bora
Kayıt tarihi : 30/01/10
Geri: 25. Kare Gerçeği !!!!!
Evet. Ben MEB yerinde olsam, 25 karelik bir MEB reklamı yapardım. 25. kareye ÇALIŞ! yazardım xD
Ultray- 7 World Rings (Impossible Power)
-
Mesaj Sayısı : 1412
Yaş : 25
Konum : Malatya
Hobilerin : PC'de oynamak :)
İsminiz : Oğuzhan Fatih
Kayıt tarihi : 10/03/09
Geri: 25. Kare Gerçeği !!!!!
Vay be ama Gazzilion Baloncuk Yapıcı Oyuncak Reklamı Beni gerçekten etkiledi oysa
FangTheSniper- 7 World Rings (Impossible Power)
-
Mesaj Sayısı : 1892
Yaş : 22
Konum : Kalbindeyim,bebek.
Hobilerin : Hiçbirşey. Ben o işe yaramaz bireylerden biriyim.
İsminiz : Ege
Kayıt tarihi : 06/07/10
Geri: 25. Kare Gerçeği !!!!!
Adamlar İşlerini Biliyomuş
fatih_sonic- 1 Chaos Zümrütlü
-
Mesaj Sayısı : 85
Yaş : 23
Konum : hava
İsminiz : mehmet fatih
Kayıt tarihi : 09/04/11
Geri: 25. Kare Gerçeği !!!!!
VAYYY BEEE HİÇBİRİNİ GÖRMEK İSTEMEZDİM
Berdan The ???- 7 World Rings (Impossible Power)
-
Mesaj Sayısı : 1200
Yaş : 23
Konum : https://enok.yetkin-forum.com/
Hobilerin : bilinmiyor
İsminiz : berdan
Kayıt tarihi : 20/08/08
Geri: 25. Kare Gerçeği !!!!!
Nerf eskiden beni etkilemiyordu. Yeni reklamında çok etkilendim ve bir tane aldım [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] BU REKLAMDADA VARDI KESİN !
Lord of Fire- 7 World Rings (Impossible Power)
-
Mesaj Sayısı : 1579
Yaş : 27
Konum : İstanbul
İsminiz : Bora
Kayıt tarihi : 30/01/10
Geri: 25. Kare Gerçeği !!!!!
hmmmm akıllıca
Berdan The ???- 7 World Rings (Impossible Power)
-
Mesaj Sayısı : 1200
Yaş : 23
Konum : https://enok.yetkin-forum.com/
Hobilerin : bilinmiyor
İsminiz : berdan
Kayıt tarihi : 20/08/08
Sonic Home Party™ :: Genel :: Çöplük
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Ptsi 09 Mart 2020, 10:31 tarafından super_shadow
» Melaba
Paz 18 Ara. 2016, 01:39 tarafından Tyler
» Sonic Home Party 8 Yaşında!
Perş. 25 Ağus. 2016, 23:17 tarafından Super Sonic
» Minecraft - Sonic Home Party Village v1.1
Salı 03 Şub. 2015, 19:43 tarafından Seto Kaybola
» Kendinden Bahset
Çarş. 14 Ocak 2015, 21:23 tarafından Berdan The ???
» Merhaba :D
Ptsi 05 Ocak 2015, 19:17 tarafından Berdan The ???
» Merhaba :D
Ptsi 05 Ocak 2015, 12:44 tarafından Berdan The ???
» Sonic Fare işareti isteyenler buraya :)
Paz 04 Ocak 2015, 21:51 tarafından Berdan The ???
» Sonic Generations oynayanlar slm :D
Paz 04 Ocak 2015, 21:49 tarafından Berdan The ???